"Kõige moodsam neljajalgne sõber on elektriauto, aga lähemalt mõeldes pole elektrimootor autotööstusse revolutsiooni toonud."
Seda kohe kindlasti. Kui Edison 110 aastat tagasi elektriautole patendi võttis, pidas ta silmas ikkagi seda, et oleks kuhu öösel ja varastel hommikutundidel oma elektrijaamast elektri müüa.
Et elektriauto lemmikasend on seista juhtmega seina küljes, nagu me videost kuulsime, siis toimub revolutsioon hoopis elektrimajanduses, mis keeratakse tänasega võrreldes pea peale. Poole sajandi pärast pärast küsivad lapsed vanematelt, mis asi see elektrijaam on. Ja teadlikumad vanemad vastavad: "See on nagu omaaegne masinarvutusjaam eelmise sajandi keskpaigas".
Elektriauto tähtsaim komponent ei ole loomulikult elektrimootor, vaid aku. Mis juba täna on suuteline mahutama keskmise pere pea nädalase elektrienergiavajaduse. Ja on majakatust katva päikesepatarei puhul suuteline toodetud energia aktsiisi ja käibemaksuvabalt kuhugi ka ära paigutama.
Elon Musk'i liitiumakude megatehas viib akude hinnad alla poole võrra, vähelevinud liitiumi asendab järgmisena planeedil külluses leiduv magneesium, oma sõna ütleb ka nanomaterjalide ja grafeeni kasutusevõtt akunduses. Elektriauto tuli uuesti, et jääda.
Vaata ka:
Seda kohe kindlasti. Kui Edison 110 aastat tagasi elektriautole patendi võttis, pidas ta silmas ikkagi seda, et oleks kuhu öösel ja varastel hommikutundidel oma elektrijaamast elektri müüa.
Et elektriauto lemmikasend on seista juhtmega seina küljes, nagu me videost kuulsime, siis toimub revolutsioon hoopis elektrimajanduses, mis keeratakse tänasega võrreldes pea peale. Poole sajandi pärast pärast küsivad lapsed vanematelt, mis asi see elektrijaam on. Ja teadlikumad vanemad vastavad: "See on nagu omaaegne masinarvutusjaam eelmise sajandi keskpaigas".
Elektriauto tähtsaim komponent ei ole loomulikult elektrimootor, vaid aku. Mis juba täna on suuteline mahutama keskmise pere pea nädalase elektrienergiavajaduse. Ja on majakatust katva päikesepatarei puhul suuteline toodetud energia aktsiisi ja käibemaksuvabalt kuhugi ka ära paigutama.
Elon Musk'i liitiumakude megatehas viib akude hinnad alla poole võrra, vähelevinud liitiumi asendab järgmisena planeedil külluses leiduv magneesium, oma sõna ütleb ka nanomaterjalide ja grafeeni kasutusevõtt akunduses. Elektriauto tuli uuesti, et jääda.
Vaata ka:
http://forte.delfi.ee/news/tehnovisoon/tehnovisioon-kuhu-jai-elektriautode-revolutsioon.d?id=68588567
bitter