Nissan Leaf 24 kWh liitium-ioonaku
Toyota insenerid on saavutamas edu magneesium-ioonakude väljatöötamisel, mis peaks tulevikus asendama tänased kallid liitium-ioonakud tunduvalt odavamate ja energiat enam mahutavate vastu.
Kerged ja võimsad liitium-ioonakud annavad elektri- ja hübriidautodele muljetavaldava kiirenduse ja mitte just kõige halvema sõiduulatuse. Aga aku hind on tänaseni näiteks Nissan Leaf puhul 12000 dollarit ja liitiumiga pole Maa peal eriti hüpata. Seevastu magneesiumi puudust teatavasti ei tunta.
Praegu on veel lahtine, kas õigem on minna magneesiumanoodide või tinasisadusega anoodide rada pidi. Edasi peaks uued akud kõige pealt kasutusele võetama portatiivsetes elektroonikaseadmetes, nii nagu see leidis aset mobiiltelefonide ja läpakate puhul. Kommertskasutusse minek võib võtta oma kümmekond aastat, arvavad asjaosalised.
No comments:
Post a Comment